vineri, 10 septembrie 2010

Culori

In momentul de fata am 3 culori pe care le indragesc mai mult: roz,gri si alb. Curioazitatea m'a pus sa le sau un google si sa le vad semnificatia.
Am aflat ca:


Rozul – este o culoare care îl face pe cel care îl poartă să iubească lumea, fiind deci culoarea dragostei şi totodată cea mai romantica si afectiva culoare. Totodată, rozul este şi culoarea sexualităţii. Este dealtfel şi simbolul unei iubiri în tăcere. El are rolul de a calma şi de a îmbuna sentimentele.

Studiile efectuate în mai multe închisori au arătata că atunci cand celulele prizonierilor sunt vopsite in roz, atitudinea agresiva se diminueaza vizibil, dar efectul nu este insă durabil. O expunere mai îndelungată la această culoare poate duce în final la o explozie de violenţă.

De asemenea se spune că rozul decolorat este culoarea care marchează cel mai bine începutul marii dezvoltări intelectuale, fiind totodată şi cea mai potrivită culoare în domeniul investiţiilor.



Griul – este culoarea specifică bancherilor, finanţiştilor şi celor din domeniul asigurărilor, fiind culoarea care sugerează sprijin financiar şi putere. De aceea atunci când mergeţi la bancă pentru a contracta un credit(împrumut bancar) este indicat să îmbrăcaţi haine de culoare gri, maro, albastru şi albastru închis.


Albul – semnifică vindecare, purificare, nou, neatins, calm. Albul este culoare purităţii. Totodată, albul sugerează şi sinceritatea. Are : efecte de expansivitate, uşurinţă, suavitate, robusteţe, puritate, raceală; exprimă pace, impacare, liniste, inocenta, curatenie, sobrietate.


"Culoarea este o problema de gust si sensibilitate"-Edourd Manet


3 comentarii:

  1. interesant...niciodata nu m-am gandit ce ar putea sa semnifice culorile...semnificatia rozului imi place cel mai mult...s-a intamplat ceva ca de cand te-am cunosc am inceput sa mai port si roz:D

    RăspundețiȘtergere
  2. roz si gri asa si asa,eu sunt nebuna dupa alb,albastru si verde:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate ca de multe ori pana si culorile pe care le alegem ne definesc...

    RăspundețiȘtergere

Zii ce ai pe suflet